דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוות הוא לא סוף, הוא רק ההתחלה.... 

מאת    [ 27/10/2010 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 4554 פעמים ]

כל פעולותיו ומעשיו של אברהם אבינו בכל רגע נתון בכלל, ובפרט ברכישת מערת המכפלה מאת בני חת, נועדו להוכיח ליושבי הארץ את האמונה בה' בורא העולם ומחיה המתים. כוונתו של אברהם אבינו בקניית מערת המכפלה הייתה להנחיל לעולם את האמונה בהשארת הנפש ואת האמונה ביום הדין הגדול שיתקיים לעתיד לבוא, ביום שבו יקומו ישני עפר מקברם לתחייה. בני חת, תושבי חברון, היו סבורים שקבורת המת היא עניין של כיבוד זכרו האחרון של הנפטר בעיני החיים. מזווית ומנקודת ראות זו הם הסבירו לאברהם אבינו שאין שום צורך להשקיע ממון ברכישת קבר: "במבחר קברינו קבור את מתך" (בראשית כ"ג, ו'). לדעתם, אין כל משמעות לעובדה שחלקת הקבר אינה שייכת לנפטר. למי מפריעה העובדה שהקבר הוא זמני ויחזור בבוא העת לרשותם של בני חת? הן עד אז לא יוותר מן המת כל זכר. באותה שעה גם ההלוויה המכובדת שנערכה בזמנו כבר תשכח כליל.

אברהם אבינו בדרכי נועם נתן שיעור מאלף במהות העם היהודי. הוא הסביר לבני חת, שאין הוא זקוק למקום שבו ניתן לקיים טקס קבורה. הוא גם אינו מעוניין להזדקק לחסדיהם של בני חת שיעניקו לו את מיטב קבריהם. למרות שכל חייו הוא נודד מעיר לעיר, ממדינה למדינה, ממקום למקום, ומעולם לא טרח או התאמץ לרכוש נחלה בארץ שהובטחה לו, ועד עתה היה רק בבחינת: "גר ותושב אנכי עמכם" (בראשית כ"ג, ד'), הוא עומד על כך שתינתן לו אחוזת קבר תמורת מחיר מלא. מטרתו שהמקום יהיה שייך לו בקניין גמור ונצחי, ללא שום פשרות. אברהם גייס את כל בני חת, כדי שישפיעו על עפרון למכור לו את המערה. הוא לא הסתפק בקיום המקח בארבע עיניים. לדעתו, המקח חייב לקבל את אישורם של כל בני חת: "לעיני בני חת בכל באי שער עירו" (בראשית כ"ג, י"ח). התמורה שולמה מיד לעיני כולם בכסף עובר לסוחר, כדי למנוע כל אפשרות של ערעור עתידי. בני חת הכירו את אברהם וידעו שהוא אינו מייחס שום חשיבות לענייני נחלה ואחוזה. התנהגותו בפרשה זו הייתה תמוהה מאד בעיניהם.

 

חידה סתומה ועלומה קיימת כאן: מדוע המת זקוק לבית משלו? מדוע אנו בכלל קוברים מתים? מדוע אנו עורכים לוויה ולא שורפים את הגופות על גדות נהר הגנגאס? והרי המת לא מרגיש היכן מניחים אותו. הרי כל מכלול הרגשות חולף עובר לו בעת פרידת הנשמה מהגוף. המסקנה התבקשה וגם הובנה מאליה - אם המת זקוק לאחוזת נחלה, לא יתכן שהגוף אינו אלא אוסף של בשר ועצמות שסופם להירקב. חייבים לומר שלגוף זה תהיה תקומה בעתיד, ולשם כך חשוב לו לקבל משכן קבוע. בני חת ראו לפניהם לראשונה מת שכולו חי, אדם שממאהל ארעי מכניסים אותו לדירת קבע. הלווייתה של שרה אמנו חוללה מהפכה בתפיסת עולמם של כל בני חת. אמונה חדשה חדרה לעולמם: האמונה בתחיית המתים!

 

השבת כאשר נלך כולנו הכנסת ונשמע את קריאת התורה בה בעל הקורא יקרא את פרשת חיי שרה, נפנים את המסר כי העולם הזה הוא בסך הכול פרוזדור לעולם הבא, ולשם כך עלינו להכין את עצמנו לכך ובכל רגע נתון. אמת, יש לפעמים נפילות... סוף סוף אנו בני אדם! אבל כאשר המטרה נמצאת לנגד עיננו כל הזמן הסיכוי שנחטיא אותה פוחת בהרבה. שבת שלום.

הרב יוסף ויצמן אני מאמין כי לנשמה ולגוף מטרה משותפת ונפש בריאה נותנת לנו חיים בריאים , יפים ואיכותיים יותר. מזון לנשמה והערה של השכל יהפכו אותנו לאנשים מאושרים יותר שהמעגלים המקיפים אותנו נעימים וחיוביים לאלו הפונים אלי אני נותן  הנחיה וייעוץ בכל התחומים החשובים לנו בחיים , זוגיות , יחסים ,חינוך , ילדים , מודעות עצמית , שנים של ניסיון ועבודה עם אנשים בנושאים הללו הביאו אותי לידע עשיר ונרחב. שממנו אני חולק ומשתף את אלו הבאים אלי ומתקדם איתם צעד אחרי צעד בשינוי הדרוש , בהכרה וקבלה של מציאות.בעבודה עצמית שמוליכה קדימה. שנים של הרצאות מול קהלים שונים ומגוונים  בתוך ארגונים גדולים , מוסדות וכן במקומות פרטיים אפשרו לי לקבל  כלים להתמודד עם כל שאלה בכל נושא ויהא קשה ומעיק ביותר. לקביעת תור לקליניקת ייעוץ : 052-8144488 להזמנת הרצאות לארגונים ופרטי -052-8144488




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב